SmartPOS

Víte, proč zrovna Váš koncept potřebuje mobilní aplikaci?

Představte si, že máte připravenou novou nabídku a je na čase jí prezentovat zákazníkům. Samozřejmě myslíte na nové zákazníky, Vaše stávající samozřejmě zanedbat nesmíte – tvoří většinu Vašich obratů. Jak to uděláte? Pokud myšlenkami rovnou uhýbáte k emailové kampani jako primárnímu nástroji, nevyužíváte (nebo nemáte) spojení se svým zákaznickým kmenem.

Emailové kampaně jsou samozřejmě stále silným nástrojem, který by ve Vašem komunikačním repertoáru rozhodně neměl chybět. Doba se ale mění a Vaši zákazníci si pravděpodobně emailu v promoakcích ani nevšimnou. Pokud tedy chcete jít s dobou, je potřeba většinu pozornosti směřovat jinam. A to „jinam“ znamená k mobilní aplikaci.

Trendy v chování zákazníků mluví jasně. Stále více zákazníků si u Vás objedná v online prostředí, popularita webových prohlížečů pro tyto potřeby ale stabilně upadá. Zákazníci se tedy přesouvají do mobilních aplikací. Takovýchto zákaznických aplikací má průměrný člověk nainstalováno cca 15, aktivně ale využívá zhruba polovinu. Ukazuje se ovšem, že zákazníci si začínají lépe filtrovat koho si do telefonu pustí a následně mu spíše zůstávají věrni. Takže průměrný počet aktivně využívaných aplikací naopak roste. Pokud nad svými zákazníky rádi uvažujete, možná se ptáte proč tomu tak je.

Jedním z nejhlavnějších faktorů je změna demografické skladby Vašeho zákaznického kmene. Mladší zákazníci preferují nejen využívání aplikací, ale také toho více vyžadují. Vyžadují od Vás abyste je znali, znali jejich potřeby, pamatovali si jejich nákupy a za věrnost je odměňovali. Výměnou za tyto výhody Vám velice rádi poskytnou své osobní informace, které zase potřebujete Vy a můžete je použít pro řízení zmíněných výhod. Jedná se tedy o perfektní symbiózu mezi Vámi a Vaším zákazníkem. Tedy pokud se to dělá správně.

Možná to znáte sami. Navštívíte koncept který Vás osloví, stáhnete si jejich aplikaci a stanete se součástí věrnostního programu. Nakoupíte a za týden Vám vyskočí upozornění ve smyslu „Přijďte si k nám dát XXX“. Tak ho zavřete a pravděpodobně nad tím tolik neuvažujete. Když Vám další týden vyskočí identické upozornění, tak už Vás pravděpodobně naštve a nejpozději při třetím takovém aplikaci odinstalujete a s největší pravděpodobností se v konceptu nějakou dobu neobjevíte. V tomto případě se jedná o promrhanou příležitost ze strany konceptu, podobnými neduhy ale bohužel trpí i ty největší společnosti v ČR i ve světě.

Mobilní telefon je pro většinu z nás digitální rozšíření osobního prostoru a pokud někomu dáme své osobní údaje, nechceme aby tento prostor byl narušován bezduchou komunikací, která není určená pro nás. Pro úspěch mobilní aplikace (a s ním často spojeného věrnostního programu) je tedy zásadní se zákazníkem komunikovat relevantně a ve vhodně nastavených frekvencích.

To se samozřejmě snadněji řekne než udělá, ale pokud si nejste jisti zda byste zvládli aplikaci do svého konceptu implementovat, neváhejte nás kontaktovat pro bezplatnou konzultaci.

A když se vrátíme k původní otázce – proč zrovna Váš koncept potřebuje mobilní aplikaci? Protože pokud ji mít nebudete (a nebudete ji správně používat), nenavážete se svými zákazníky vztah a ti ho raději navážou s Vaší konkurencí. Tak nezahálejte a sledujte chování Vašich zákazníků. V některých oborech/oblastech nejsou aplikace tak rozšířeny jako např. v gastronomii, rozhodně je to ale trend, který s největší pravděpodobností nezmizí.

 

Čtěte také:

Jak pomocí pokladního systému VYDĚLAT peníze?

Jak pomocí pokladního systému UŠETŘIT peníze?

VŠECHNY ČLÁNKY